Psychoterapia indywidualna

Wizyta trwa 50 minut. Stacjonarnie zapraszamy do gabinetu, aby usiąść w wygodnym fotelu. Online zachęcamy by znaleźć dla siebie wygodną, komfortową przestrzeń, w której przez czas trwania spotkania nic i nikt nie będzie nas krępowało, stresowało lub przeszkadzało.

Na początek prosimy, aby opowiedzieć nam z jaką sprawą się przyszło, co do nas sprowadza. Ważnym jest, aby dobrze poznać swoich klientów, aby mieli oni poczucie, że mogą nam zaufać. Choć w gabinecie warto mówić prawdę, to każdy_a sam_a decyduje o czym powie, a co zachowa dla siebie.

Na kolejnych spotkaniach ustalamy naszą wzajemną współpracę. Taką umowę nazywa się kontraktem. Ustalimy w nim nad czym osoba chce pracować, co będzie celem spotkań i porozmawiamy dokładnie o zasadach panujących w relacji terapeutycznej. Dalszy przebieg spotkań i ich treści zależą w głównej mierze od osoby klienckiej. My sami lubimy swobodną i przyjazną atmosferę spotkań.

Zależy nam, aby wizyty odbywały się regularnie, np. raz w tygodniu. Gwarantuje to ciągłość i poczucie faktycznego otoczenia fachową opieką z naszej strony. W gabinecie nie ma sztywnych zasad, co do czasu trwania naszej współpracy. Decyzja o ilości spotkań, które się odbędą uzależniona jest od wielu czynników, w tym od rodzaju trudności z jakimi zgłasza się do mnie osoba, czy od celu jaki uznał_a za istotny dla siebie.

Po spotkaniach można doświadczać różnorodnych emocji – zarówno tych przyjemnych, uczucia „zrzucenia” z siebie ciężaru, ulgi, czy euforii – jak i tych trudnych – smutku, przygnębienia, niepewności, wstydu. Mogą pojawić się refleksje dotyczące faktu nieporuszenia pewnych ważnych dla pacjenta problemów, czy zagadnień. Poczucie, że coś zostało pominięte. To naturalne. Niemożliwym jest przekazanie psychologowi wszystkiego w trakcie jednego spotkania. Dlatego ważnym jest, aby wrócić po tygodniu do gabinetu, gdy wszystko „poukłada się” w głowie. Można kolejne spotkanie zacząć od przemyśleń, które pojawiły się w trakcie przerwy lub od uczuć, z którymi wychodziło się z poprzedniej wizyty.

Opinie na rzecz uzgodnienia płci metrykalnej

Proces opiniodawstwa składa się z:

  • Trzech (lub czterech w przypadku osób niepełnoletnich) spotkań o charakterze wywiadu, podczas których omawiamy najważniejsze kwestie, informujemy szczegółowo o procesie diagnostycznym, ustalamy wzajemne zasady współpracy. Jest to dla nas okazja, by się wzajemnie poznać, zrozumieć cele drugiej osoby i udzielić wszelkich niezbędnych informacji, które w procesie diagnostycznym/tranzycji mogą być istotne. Do spotkań nie trzeba się specjalnie przygotowywać. Nie jest wymagany życiorys, ani jakakolwiek dokumentacja fotograficzna. W przypadku posiadania innych diagnoz, opinii (w tym z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych) prosimy o przygotowanie skanu lub kserokopii do wglądu psychologa prowadzącego proces. Jedno takie spotkanie trwa 50 minut.
  • Jednego spotkania testowego. Jest to spotkanie podczas którego osoba badana rozwiązuje 6 kwestionariuszy z Pracowni Testów Psychologicznych. Takie spotkanie trwa na ogół do 5 godzin zegarowych.
  • Jednego spotkania podsumowującego, omówienia opinii. Podczas tej wizyty omawiamy gotową opinię. Zostawiamy przestrzeń na wspólną pracę przy jej treści – możemy jeszcze coś do niej dodać, podkreślić, zmienić brzmienie. Weryfikujemy, czy wszystko się zgadza. Jest to czas, aby wyjaśnić co, dlaczego i po co w opinii się znajduje, tak aby osoba opiniowana stała się osobą ekspercką do spraw swojej opinii. Jest to wizyta wieńcząca naszą współpracę. Kończy się wysłaniem ostatecznej wersji opinii oraz ustaleniem przesłania pakietu dokumentów. To spotkanie trwa do 100 minut.

Tajemnica zawodowa

W pracy stosujemy się do kodeksów etycznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Polskiego Towarzystwa Psychoterapeutycznego oraz Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego. Obowiązuje nas zasada tajemnicy zawodowej, co oznacza, że wszelkie informacje, jakimi dzieli się z nami osoba klienta pozostają między nami i z NIKIM nie dzielimy się jakąkolwiek swoją wiedzą na temat osoby klienta. Wyjątkiem od tej reguły są:

  • Osoby, które klient pisemnie upoważnia do uzyskiwania informacji na temat swoich spotkań z nami (ustne powoływanie się na zgodę klienta, bez jego pisemnego upoważnienia jest nieważne.).
  • Sytuacja zagrożenia zdrowia lub życia pacjenta lub innych osób.
  • Konsultacje psychologów prowadzących spotkania z tzw. superwizorem (superwizja – to kontrola pracy psychoterapeutycznej, której dobrowolnie poddaje się terapeuta. Jest standardem profesjonalnej terapii, gwarantem jej bezpieczeństwa i skuteczności. W superwizji terapeuta zachowuje pełną anonimowość swojego klienta, nie ujawniając żadnych danych osobowych.).

Obowiązuje 100% poufności, dyskrecji oraz anonimowości.

Nigdy nie oceniamy osób klienckich, bez względu na to jakie informacje nam przekazują. Gdy to możliwe nie udzielamy rad. Nigdy nie wydajemy osobom korzystającym z naszych usług poleceń, nie mówimy im jak mają postępować, czy jak żyć.

Scroll to Top